آمار وب سایت:
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 14
بازدید ماه : 22
بازدید کل : 28786
تعداد مطالب : 43
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1
Alternative content
| |
وب : | |
پیام : | |
2+2=: | |
(Refresh) |
معمار: ساموئل دلماس، معمار و شهرساز
موقعیت مکانی: انییر-سور-سن فرانسه
کارفرما: Ville d’Asnières sur Sein
بودجه(مخارج پروژه): 3.4 میلیون یورو
مساحت (زیربنا): 1200,0 متر مربع
سال ساخت: 2013
عکس ها: جولین لانو
معماران Patkau کلبه چوبی با سقف شیبدار در کنار پیست اسکی Whistler طراحی کردند. این کلبه اسکی چوبی مزین دارای شکل کریستالی است که طوری طراحی شده تا برف را از سقف و بالای اتاق نشیمن به زمین ریخته تا دید سراسر روستای Whistler کانادا به خوبی دیده شود.
در دامنه ی کوه ابیدوس بر فراز شهری تاریخی در صد کیلومتری شمال لیسبون، معماران پرتغالی خورخه میاله، پروژه ی پارک فناوری خود را در اطراف یک پلازای بزرگ به پایان رسانده اند.
مرکز تجاری (سیتی سنتر آبادان )با 3400 متر مربع سطح نما در بافت شهری در تقاطع خیابان امام خمینی و میدان منتظری به عنوان اولین مجتمع تجاری آبادان با مساحت 15000 متر مربع در مهمترین بخش شهر قرار دارد که در دی ماه 1393 پوسته خارجی آن به مسابقه گذاشته شد.
مسابقه مرکز تجاری آبادان
رتبه اول: شرکت مهندسان مشاور پی خاک بوم
آرشیتکت: سودابه کیخا
مدیر طراحی: مهسا مکی نژاد
تیم طراحى: الهام مکی نژاد- سمیه منتظر معتمد
تصویر سازی سه بُعدی: محسن ملکی
كارفرما: شرکت ساختمانی رویین دژ بتن
کافه اسپریس در تهران
آرشیتکت: هومن بالازاده
مدیر طراحی: الهام سیفی آزاد
تیم طراحى: نیلوفر اله طاها-نوشین عطروش
تصویر سازی سه بُعدی: مونا رضوی
كارفرما: امیر درخشى
عکاس: پرهام تقی اف
مجری برق: مهندس فرد
معمار: Arch.Lab
موقعیت: Sector 11, Chandigarh, Chandigarh, India
تیم طراحی: Harsimran Singh, Mohit Vij, Taruni Aggarwal, Jasnam Kaur
مساحت: 900.0 ft2
سال: 2014
عکاس: Purnesh Dev Nikhanj
معمار: Bernardes Arquitetura
موقعیت: Guarujá – SP, Brazil
تیم طراحی: Thiago Bernardes, Dante Furlan, Camila Tariki, Bruno Milan, Daniel Vannucchi, Pérola Machado
مساحت: 1000.0 مترمربع
سال ساخت: 2014
عکس ها: Leonardo Finotti
مترجم:زهرا ارکان
z بزرگترین میدان عمومی در مرکز شهر اینسبروک در اتریش است که سالها نادیده گرفته شده بود، با وجود اینکه سایت چهار نماد پراهمیت را در دل خود جای داده بود که از جمله گاراژ زیر زمینی در سال 1985 درزیر آن ساخته شده بود.
معمار: LAAC Architekten + Stiefel Kramer Architecture
موقعیت: اینسبورک اتریش
سال ساخت پروژه: 2010
مساحت پروژه: 9000 مترمربع
عکاس: Günter Richard Wett
ه محض اینکه بازدیدکنندگان وارد فضای مجسمه ای باغ درخت Myrtle می شوند، به وسیله ی بیش از 800 ستون که در یک سایت طراحی شده از سنگها و آب، شبیه درخت سبز شده اند احاطه میشوند.
معمار: Penda
موقعیت: جیانگ یانگ، چین
مساحت: 5000.0 مترمربع
سال: 2015
عکسها از: Xia Zhi
گروه طراحی: Dayong Sun, Chris Precht, Fei Tang Precht, Yongjian Huang, Zhonghua Tang, ChunLei Zhu, Junfeng Li, Runxin Tang
مترجم:زهرا ارکان
* اندازهگیر موظف است پس از طراحی در یا پنجره و اندازهگیری دقیق محل نصب آن، تمامی نقشهها را با حالتهای بازشو موردنظر شامل «چپبازشو» یا «راستبازشو» کنترل کرده و سپس به تایید کارفرما برساند تا از هر گونه اشتباه جلوگیری شود. در مورد بالکنها نیز، بایستی درها را از نظر «بیرونبازشو» یا «درونبازشو» بودن مورد آزمایش قرار داده و تاییدیه کارفرما را دریافت نماید.
* اندازهگیر موظف است در هنگام اندازهگیری پروژهها محل نصب در و پنجره را به دقت مورد بررسی قرار دهد. این امر بهویژه در آشپزخانه از اهمیت فوقالعاده برخوردار است. همچنین، توجه به محل قرارگیری پرده و سقفهای کاذب بسیار ضروری است. در همین راستا، اندازهگیر اقدام به طراحی کتیبه برای محل نصب پرده و کتیبه پایین یا پنجره کشویی برای آشپزخانه (پنجرههای بالای سینک آشپزخانه) مینماید.
طراحی تمامی قسمتهای بازشو باید استاندارد و به گونهای باشد که فشار سنگین و مستمر شیشه دوجداره به لنگه بازشو، منجر به از رگلاژ افتادن آن نشود. (لازم بهذکر است هر مترمربع شیشه ۴ و ۶ ، ۲۸ کیلوگرم و هر مترمربع شیشه ۶ و۶ ، ۳۰ کیلوگرم است).
* در صورت استفاده از پروفیلهای Sash، Door Sash یا Mullion جهت ساخت قاب در یا پنجره، فاصله خالی دور تا دور محل نصب بازشو تا دیوار داخلی اتاق باید ۲ سانتیمتر باشد تا لبه ۲ سانتیمتری آن به دیوار گیر نکند. چنانچه در ساخت قاب در و پنجره از پروفیل Renovation استفاده شود، این فاصله خالی ۵/۴ سانتیمتر در نظر گرفته میشود.
استفاده از این پروفیلها باعث میشود درز بین پنجره و دیوار پوشش داده شده و دیده نشود.
لازم بهذکر است از پروفیل Mullion در نمای خارجی استفاده میشود.
* اندازهگیرها باید هنگام ترسیم در و پنجره، ابعاد آن را در مقیاسی خاص لحاظ کنند. بدین ترتیب که تناسب ابعادی عرض و ارتفاع را به یک نسبت کوچکتر در نظر بگیرند تا افرادی که در مورد نقشه نظر کارشناسی میدهند، با نگاه کردن به نقشه در مورد ابعاد واقعی آن دچار اشتباه نشوند.
* اندازهگیر نخستین نفری است که نکات فوق را در پروژه دیده و مورد بررسی قرار میدهد. بنابراین، باید خود را پیشاهنگ سازمان دانسته و تمامی مواردی را که خارج از عرف به نظر میرسد در قسمت ملاحظات ذکر نماید تا هنگام ساخت و نصب در و پنجره لحاظ شده و موجب تسهیل کار شوند.
* چنانچه هنگام طراحی در و پنجره، به درخواست کارفرما پنجره یا در، در ابعادی خارج از استاندارد سفارش داده شود، اندازهگیر باید کارفرما را به صرفنظر از این درخواست متقاعد کرده و در صورت عدم موفقیت، با گرفتن تعهد از کارفرما تمامی عواقب و احتمالات پیشبینی نشده را از عهده خود ساقط و به ایشان محول نماید.
* در صورت سفارش در یا پنجره یکتکه، ابتدا اندازهگیر باید اطمینان حاصل نماید که در یا پنجره بعد از ساخت قابلیت انتقال به محل نصب را از راهپلهها یا محلهای دیگر داشته باشد. در غیر این صورت، لازم است کارفرما را نسبت به سفارش در یا پنجره چندتکه متقاعد نماید.
* در صورت مخدوش بودن ابعاد، اندازهها و همچنین تصاویر، اندازهگیر موظف به تجدید اندازهگیری از پروژه است تا نسبت به ابعاد و اندازههای قبلی اطمینان کامل پیدا کند.
* اندازهگیر باید در پروژههای بازسازی این نکته را مورد توجه قرار دهد که اصولا پنجرههای نصب شده در ساختمانها در سه گروه بیشتر جای نمی گیرند. این در و پنجرهها از جنس پروفیل آهن یا آلومینیوم قدیمی با شاخ درون دیوار بوده و یا از جنس آلومینیومهای جدید هستند که بر روی ساب فریم نصب میشوند. هنگام طراحی جهت تعویض این پنجرهها، در صورتی که امکان خارج کردن قاب آلومینیومی وجود داشته باشد، باید این پنجرهها را کاملا خارج کرد و از پشت قاب اندازهگیری نمود. چنانچه قاب درون دیوار مخفی شده باشد، باید پس از توجیه کامل کارفرما و صاحبخانه، اقدام به طراحی و اندازهگیری نمود و تمامی موارد را به امضا و تایید آنها رساند.
اندازهگیر موظف است همیشه دستورالعملی را بین خود و مسوول نصب تنظیم نماید. بر اساس این دستورالعمل؛ هنگام اندازهگیری از پروژهها باید همیشه از سمت راست حرکت کرد و کدگذاری پنجره یا در را بر همین اساس انجام داد. در صورت چرخش و کدگذاری از سمت راست، نصاب با آگاهی از این که اندازهگیر از سمت راست حرکت کرده متوجه خواهد شد به کدام در یا پنجره کد شماره ۱ تعلق گرفته است.
* اندازهگیر موظف است تصاویر و ابعاد در و پنجره را براساس انتخاب مشتری و همچنین با توجه به تصاویر موجود طراحی نماید. چنانچه سفارش خارج از ابعاد ذکرشده باشد این امکان وجود دارد که یراق در یا پنجره مورد سفارش وجود نداشته باشد و عملا اجرای در یا پنجره موردنظر ناممکن شود.
* اندازهگیر به علت حجم زیاد اطلاعات و تصاویری که باید در ذهن و حافظه خود نگه دارد، باید همواره تمامی موارد را در خصوص در و پنجره، ابعاد آن، کتیبهها، جانپناههای پایین پنجرهها، درهای فرانسوی و محل قرارگیری دستگیره (شکل شماره (۱)) یادداشت نماید. تا پس از گذشت زمان، موارد را از یاد نبرده و دچار اشتباه در اندازهگیری نشود.
گفتنی است، تمامی ابعاد ذکر شده در شکل شماره (۲) مربوط به لنگه بازشو است و فقط در پنجره بالاگرد ابعاد عرض و ارتفاع پنجره کلی است.
با توجه به توسعه استفاده از پنجرههای «یوپیویسی» با شیشه دوجداره در کشور که منجر به افزایش تعداد تولیدکنندگان این محصول شده است و ایجاد برخی سوالات و ابهامات در این زمینه برای همکاران و تکنسینها در بخشهای تولید پروفیل، ساخت پنجره و نصب پنجره، گروه صنعتی همارشتن در صدد برآمده است تا آنچه را که خود تجربه نموده و جهت کسب آن، زیانهای بسیاری را متحمل شده است، در اختیار سایرین قرار دهد تا بلکه بهبود کیفیت پنجره در ساخت و نصب باعث رفاه حال هموطنان و رضایت پروردگار شود.
نوشتار پیشرو توسط مهندس سیدحسین صفایی مدیر کل بخش پنجره گروه صنعتی همارشتن به زبان ساده جهت استفاده تکنسینها و کارگران نصب پنجره «یوپیویسی» تهیه شده است.
علاقمندان میتوانند پرسشهای خود در این خصوص را با واحد پنجره این شرکت درمیان گذاشته و یا به آدرس ایمیل info@Homareshtan.com ارسال نمایند.
این نوشتار شامل مواردی است که ممکن است در هنگام اندازهگیری در و پنجره پروژهها از نگاه اندازهگیر کارگاههای تولید در و پنجره «یوپیویسی» پنهان مانده و موجبات عدم تطابق در یا پنجره تولید شده با محل قرارگیری شود و در نهایت به نارضایتی کارفرمایان و خسارت مالی و حیثیتی تولیدکنندگان منجر شود.
فرض کنید شما در یک آپاتمان که در یک کوچه 10 متری واقع شده است زندگی می کنید اگر در این کوچه به طور متوسط 20 قطعه تفکیکی موجود باشد و در هر قطعه ساختمانی 4 طبقه وجود داشته باشد حدودا 80 تا 100 خانواده در این کوچه زندگی می کنند. تصور کنید که روز اول مهر هر خانواده تصمیم بگیرد فرزند دانش آموز خود را با اتومبیل شخصی خود به مدرسه برساند! شما در این کوچه ساعت 8 صبح با حجم انبوه اتومبیل و رفت و آمد مواجه خواهید شد.
یکی از مهم ترین مسائلی که بسیاری از افراد ساکن در شهر با آن روبرو هستند مساله ی تراکم است.
همه ما هر روز چند بار واژه تراکم را می شنویم ولی معنای درست آن را که در معماری و شهرسازی استفاده می شود نمی دانیم. نخستین معنایی که هر کس بعد از شنیدن کلمه تراکم در ذهن خود تصور می کند، انباشتگی و فشردگی است. تراکم به عنوان مقیاس اندازه گیری، جایگاه ویژه و گسترده ای در تصمیم گیری ها و برنامه ریزی های شهری دارد. تراکم ها بر اساس نوع و جنس واحد اندازه گیری به دو دسته تقسیم می شوند:
الف) تراکم جمعیتی که با واحد نفر در هکتار مشخص می شود.
ب) تراکم ساختمانی که معمولا به صورت درصد بیان می شود.
اصولا تراکم ها در بازه وسیعی طبقه بندی می شوند. به عنوان مثال تراکم جمعیتی به معنای جمعیت ساکن در واحد سطح است که با واحد نفر در هکتار مشخص می شود. تراکم کلی مسکونی از نسبت جمعیت شهر بر بخش های ساخته شده شهر به دست می آید. سطح ساخته شده شامل کلیه کاربری های موجود در شهر، از مسکونی تا تفریحی و امثال آن است.
شورای عالی شهرسازی درباره عدم انطباق طرح جامع و تفصیلی تهران در اصلاح بند یک مصوبه مورخ 4/2/91 مصوب کرد که تبدیل زیر پهنه R111 به R112 تنها هنگامی امکان پذیر است که دو شرط حداقل عرض گذر 8 متر و حداقل قطعات تفکیکی 150 مترمربع محقق شود.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی، پیروز حناچی در نامه ای خطاب به استاندار و رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران، شهردار و رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: شورای عالی شهرسازی و معماری در جلسه مورخ 3/6/93 خود، به دنبال 4 جلسه بررسی مغایرتهای طرح تفصیلی شهر تهران با طرح جامع مصوب 1386 ودر اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص حفاظت از باغات و فضای سبز شهری ودرنظرگرفتن محدودیت های جدی منابع آب، ظرفیتهای زیستی و ضرورت کاهش آلودگی هوا با بهره گیری از نظرات کمیته فنی شورایعالی و پیشنهادات شورای اسلامی و شهرداری تهران ، به منظور انطباق طرح تفصیلی با طرح جامع و محدود نمودن حداکثری جمعیت پذیری شهر تهران ، در جلسه مورخ 3/6/93 تصمیماتی را مصوب کرد.
معاون معماری و شهرسازی اعلام کرد: بند یک مصوبه مورخ 4/2/91 به این ترتیب اصلاح شده است که تبدیل زیر پهنه R111 به R112 تنها هنگامی امکان پذیر است حداقل عرض گذر 8 متر و قطعات تفکیکی 150 مترمربع باشد. همچنین در سایر موارد این بند ملغی اعلام می شود و شهرداری موظف است ظرف مدت یکماه نقشه های مربوط به اعمال این بند به دبیرخانه شورایعالی ارائه دهد.
وی افزود: در مورد بند دوم مصوبه 4/2/91 تبدیل زیرپهنه های R112 و R121به زیرپهنه R122 تنها در محدوده های مشخص درجدول زیر و با تحقق توامان حداقل اندازه قطعات وحداقل عرض معبر مندرج در این جدول امکانپذیر است :
محدوده
|
حداقل اندازه قطعات
|
حداقل عرض معبر
|
شرط
|
بالای محور انقلاب
|
250 مترمربع
|
12 متر
|
طبق ضوابط طرح تفصیلی در هر صورت پیشبینیحداقل1پارکینگ برای هر واحد ضروری و غیرقابل جایگزین با وجه نقد است
|
پایین محور انقلاب
|
200 مترمربع
|
10 متر
|
طبق ضوابط طرح تفصیلی در هر صورت پیشبینیحداقل1پارکینگ برای هر واحد ضروری و غیرقابل جایگزین با وجه نقد است
|
حناچی تاکید کرد: بند 3 و4 مصوبه مورخ 4/2/91 لغو شده است و به جای آن مصوب شده است که در اراضی و املاک دارای مساحت کمتراز 75 مترمربع (طبق سندمالکیت)، با اولویت تملک توسط شهرداری ، احداث صرفا یک واحدمسکونی (زیرزمین و همکف) مجازبوده و برای ساخت وساز در اراضی بامساحت بیش از 75 مترمربع صرفا" مطابق ضوابط و مقررات پهنه بندی طرح تفصیلی عمل خواهدشد. همچنین سایر بندهای مصوبه مذکور ملغی می شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تایید نظر کمیته فنی شورایعالی در خصوص محدوده طرح تفصیلی شهر تهران اظهار کرد: دبیرخانه شورایعالی موظف است ابهامات و ایرادات مصوبه مورخ 9/8/90 شورایعالی در خصوص الحاق برخی از مناطق جمعیتی به شهر تهران را که مورد ادعای استانداری و شهرداری تهران می باشد بررسی نموده و گزارش آن را برای تصمیم نهایی به شورایعالی ارائه نماید .
وی افزود: موضوع اصلاحات مطرح درباره ضوابط مقررات طرح تفصیلی شهر تهران مندرج در صورتجلسه کمیته فنی به منظور بررسی، مجدداً به دبیرخانه شورایعالی با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران ارجاع و در صورت ایجاد تغییرات قابل توجه مجدداً در کمیته فنی شورایعالی بررسی شود.
در پایان نامه معاون شهرسازی و معماری آمده است: سایر موارد مربوط به طرح تفصیلی و جامع شهر تهران طی دو هفته آینده توسط کمیسیون ماده 5 شهر تهران بررسی و نتایج جهت بررسی و تصویب نهایی در جلسه َآتی شورایعالی مطرح خواهد شد.
زد استیکر با بیش از 500 محصول مختلف یکی از به روز ترین تولیدکنندگان فروش استیکر و برچسب دیواری است. با مقایسه ساده می توانید به صرفه بودن قیمت های محصولات ما و با اولین خرید می توانید کیفیت بالای محصولات ما را تجربه کنید.
استیکر تک رنگ
استیکر رنگی
اتاق کودک
استیکر کلید و پریز
ساعت استیکر
پوسته و کاور لپ تاپ
بدنه اتومبیل
مزایای خرید از زد استیکر :
زد استیکر ، برند دوست داشتنی شما
شرکت زد استیکر مفتخر است با بهره گیری از جدیدترین تکنولوژی ها و زیباترین طرح های روز دنیا محصولی شایسته مردمان پارس در اختیار هم میهنان عزیزمان قرار دهد.
تیم زد استیکر بر این باور است که می تواند تمامی سلایق و علایق شما بازدیدکنندگان عزیز را برآورده نماید.
در ادامه میتوانید تعدادی از محصولات را ملاحظه بفرمایید.برای دیدن محصولات بیشتر به نمایندگی در استان یزد مراجعه فرمایید.
محصولات کاملا ایرانیست...
ادرس: یزد-بلوار پاکنژاد-کوچه زیتون-کوچه زیتون18-کوچه 5-گروه معماری- طراحی و دکوراسیون داخلی افزار شمسه(سهامی خاص -15115 )
شماره های تماس: 1082-614-0936---0717-336-0910---37263760-035
گروه معماری،هنروطراحی داخلی افزار شمسه
09366141082
حسین زارعی پور
0910-336-0717 / 0936-614-1082
زارعی پور(مدیریت)
عموم ما هر گاه نام تهران به گوشمان می خورد، ناخودآگاه یاد ترافیک و شلوغی و آلودگی این کلان شهر کشور می افتیم! شهری با رنگ خاکستری و سرد!
اما اگر قدری بیشتر در همین شهر قدم بزنیم، صحنه هایی می بینیم که شاید در کمتر جایی یافت شوند. نمونه ی آنها، کارها و طراحی های مهدی قدیانلو بر ساختمان های شهر می باشد. فردی که با ایده های خلاقانه و رویایی خود، رنگ دیگری بر چهره ی خاکستری و سرد شهر پاشید...
وی در فراخوان شهرداری، طرح هایش را ارائه کرد و موفق شد توجه آنها را جلب نماید. نقاشی های او از سال 85 تا کنون فضای تهران را دگرگون ساخته است. او طرح ها و ایده هایش را روی ساختمان های بزرگ تهران اجرا کرده است.
امروزه قوانین محدود و ممنوع کننده زیادی درمورد استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین وضع شده، اما بین این دوره و دوره ای که این هواپیماها تازه معرفی شده بودند، زمانی وجود داشت که شما می توانستید یک دوربین را تقریبا هرجا که می خواستید پرواز دهید و عکاسی کنید. .
تصویر اول حومه ای با بافت منظم در ساگرادا فامیلیا، بارسلونا
برای برخی افراد پل فقط یک میانبر و یک مکان برای جابجایی بین دو نقطه است و برای بعضی دیگر فرصتی برای ایجاد یک هنر کاربردی! مهندسان طراح و سازنده این پل ها از این دسته افرادند،
این ساختمان عجیب، جالب و زیبا، در آلمان صاحب رکوردی در کتاب رکورد های گینس خواهد بود. روی تمامی این ساختمان به مساحت 22 هزار متر مربع نقاشی های بسیار جالب و زیبایی کشیده شده است. این نقاشی ها بیشتر از طبیعت الهام گرفته اند تا نمای محله را نیز تغییر دهند. این نقاشی در برنامه رکورد های جهان ثبت نام کرده و احتمالا لقب بزرگترین نقاشی دیواری دنیا را از آن خود خواهد نمود.
یک گروه از معماران بلژیکی کلیسایی ساختند که داخل آن قابل مشاهده است. این کلیسا از 100 لایه فولاد که روی هم چیده شده اند، ساخته شده است. این کلیسای خاص طوری طراحی شده که همیشه می توانید چشم انداز اطراف را در آن مشاهده کنید. این کلیسا طراحی ویژه ای دارد که از هر طرف متفاوت به نظر می رسد. از یک زاویه انگار کاملا بسته است و از زاویه دیگر انگار اصلا کلیسایی وجود ندارد!
روزنامه نگار آلمانی و مسافر همیشگی دور دنیا Clemens Sehi با ذوق زدگی تمام به ایران رفت و با دقتِ تمام جزئیات مراحل سفر از خرید بلیط بهتر تا تهیه ویزای توریستی را در گزارشی مصور منتشر کرده است. او که تاکنون به بیش از ۶۰ کشور جهان سفر کرده است لیست دانستنی های مهم سفر از قیمت هتل و اتوبوس گرفته تا غذاهای خوشمزه و هزینه سفر به نقاط دیدنی را تدارک می ببیند.
او در کنار توصیف زیبایی چشم اندازها و آثار باستانی ایران به محدودیت های نظیر در دسترس نبودن فیسبوک و سایر شبکه های اجتماعی و کند بودن اینترنت در هتل ها نیز اشاره کرده است. او مردم ایران را مهربان و مهمان نواز توصیف می کند و می نویسد که در این سفر دوستان زیادی خواهید یافت. .
با ما و این توریست آلمانی همراه باشید و خلاصه ای از روایت تصویری وی از ایران را ببینید.
خیلی وقت ها از مواد به ظاهر دورریختنی میشه وسایل زیبا و جالبی برای دکوراسیون خونتون درست کنین. این گلدان ها یا جا گلدان های زیبا با شکل طبیعی خودشون می تونن ایده های جالبی برای استفاده از وسیل دور ریختنی باشن، میتونین اونها رومشاهده کنین.
دوربینهای دیجیتال موجود در بازار، کار انتخاب و خرید یک دوربین دیجیتال مناسب را برای خریدارانی که فرصت چندانی برای تحقیق و مقایسه مدلهای مختلف ندارند، دشوار کرده است. فروشندگان گاهی حتی اجازه لمس و مشاهده از نزدیک دوربینها را هم به مشتریان نمیدهند و با بیحوصلگی، تنها اعداد و ارقام و اصطلاحاتی را پشت سر هم تحویل مشتری میدهند و به او میقبولانند که دوربین آنها بهترین دوربینی است که در بازار پیدا میشود. بسیاری از مشتریان هم پول امکانات و ویژگیهایی را میپردازند که ممکن است هرگز به آنها احتیاج نداشته باشند.
این جاده ی عجیب و پر پیچ و خم، در چین است. نامش راه بهشت و یا بقول محلی ها دروازه بزرگ است. ارتفاع پایین ترین قسمت آن 200 متر از سطح دریا و ارتفاع بالا ترین قسمت آن 1300 متر از سطح دریا می باشد. ساختش از سال 1998 شروع شده و تا 8 سال بطول انجامید. در کنار این جاده که در استان هانان چین قرار دارد یک تله کابین منحصر به فرد نیز نصب شده است. این تله کابین با طی مسافت بیش از 7000 متر یکی از بلند ترین تله کابین های دنیا میباشد.
آثار هنری زیبایی که در این قسمت مشاهده می کنید اثر James McNabb با عنوان "مجموعه های شهری" است. جیمز با استفاده از اره، قطعه های منحصر به فردی از دل تکه چوب های قراضه بیرون می کشد. وقتی این قطعات به هم متصل می شوند مانند یک منظره شهری به نظر می رسند. هرکدام از آنها کیفیت معماری خاصی دارند و هیچ دو قطعه ای شبیه به هم نیستند. آثار زیبای این هنرمند را از دست ندهید.
اثر Ben Heine هنرمند بلژیکی است. او با این تصاویر قصد دارد بین هنر طراحی و عکاسی ارتباط برقرار کند. تصاویر او منحصر به فرد، خلاق، و قابل توجه هستند.
من 12 سال است که از سفر و کشف مناظر زیبا و دیدنی نروژ لذت می برم و عکس های زیبایی می گیرم. از طلوع آفتاب تا کمپینگ در برف. مناظری جادویی از طبیعت که نفس را در سینه حبس می کند.
5 سال پیش زندگی من رویای بسیاری از عکاسان بود. من یک شغل موفق در صنعت مد داشتم. زمانم را بین تورنتو و بمبئی می گذراندم و برای مجلاتی مثل Vogue و Rolling Stone عکاسی می کردم. من با افراد فوق العاده و مشهوری کارمی کردم و تجارب زیادی به دست آوده بودم اما حسی آزاردهنده به من می گفت که باید به ریشه های خود بازگردم. حرفه من به عنوان یک عکاس وقتی 18 ساله بودم آغاز شد و از عقاب ها در فصل جفت گیریشان عکاسی می کردم. من با مجموعه ای از عکس های تار اما یک هدف مشخص و واضح به خانه می آمدم: اینکه می خواهم عکاس شوم! من می خواهم عکاس حیات وحش شوم!
بعد از 5 سال من به زندگی بزرگی رسیدم اما این چیزی نبود که هدف من بود و برای آن تلاش کرده بودم. بنابراین کیف و وسایلم را جمع کردم و به ونکوور برگشتم. یک کابین کوچک در طبیعت ساختم و عکاسی از حیات وحش را دوباره شروع کردم. چند سال گذشت و من حالا اینجا هستم. من از گاومیش کوهان دار وحشی امریکایی در یلوستون، اسب های وحشی، خرس گریزلی در مونتانا عکاسی کردم و با یک گرگ در کلمبیا پیاده روی کردم. مهم تر از همه، تصاویری که من با شور و اشتیاق می گیرم چیزهاییست که می خواهم به مردم نشان دهم و آنها را عاشق آنها کنم. به جای اینکه آنها را عاشق و درگیر کالاهای مادی کنم عشق آسمانی را به آنها نشان می دهم.
من همه عکس هایی که از هیمالیا گرفته بودم را فروختم و همه این پول را هبه موسسات خیریه و سازمان هایی که هم اکنون در حال کار در نپال هستند اهدا کردم. به دنبال زلزله وحشتناکی که در نپال رخ داد این یک ادای دین به این کشور کوهستانی و مردم آن است. دوسال پیش، ما سه هفته در کوه های هیمالیا پیاده روی کردیم که یکی از بهترین تجربیات من تا به حال بود. دیدن این کشور ویران شده بسیار غم انگیز است. اما مردم کوهستان قوی تر از کوه هایشان هستند، آنها زنده می مانند و زندگی می کنند. ت
در طول تاریخ، خانه های بشر از غار و کلبه گرفته تا بلوک های بتنی و آپارتمان ها مجلل همواره در حال تغییر و تحول بوده است. نکته ی جالب ماجرا اینجاست که امروزه تقریبا از هر نوع خانه ای که بشر در طول تاریخ داشته، می توان نمونه هایی یافت.
امری که از خلاقیت و میل به نوآوری بشر نشات گرفته است. اما گاهی همین خلاقیت و نوآوری، باعث خلق ایده هایی شده که شاید بنظر خیلی از ما عجیب و غریب باشد!
عجیب و غریب ترین خانه های دنیا که شما را شوکه می کنند!
با ما همراه باشید.
معماری رومیوار